söndag 29 november 2015

Öltasting och skyltsöndag

 Ölbryggeriet


 "Öppnare hem" är alla ölöppnares hem ;)

 Häftiga bord hade dom i bryggeriet.
 Det mörka ölet var godare än det ljusa.
 Bardisken
Priserna är i euro förstås eftersom vi befinner oss i Finland.

För några veckor sedan var vi bjudna till Bocks Bryggeri i Vasa. Vi var ungefär 100 inbjudna gäster som först fick gå en rundvandring i bryggeriet och efter det öltasting och kvällen avslutades med en buffé.

BP som idag ger raka besked är förvaltare av Skyltsöndag och hittas här: Konst eller konstigt

3 kommentarer:

  1. Alltså där hade jag gärna velat vara med! Öltasting - MUMS! Gillar speciellt den tredje bilden. Dessutom kan jag konstatera att det inte är billigt i Finnland att bara ta en antipasto...

    Så himla kul att du ger ifrån dig ett livstecken och skyltar. Det tackar jag verkligen för, liksom för länken:-) Hoppas du vill vara med fler gånger å inte bara vad gäller Skyltsöndagen utan rent allmänt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just nu har jag väldigt mycket jobb och hinner inte fotografera så mycket, tyvärr. Jag lägger ibland även in bilder på Instagram och här hittas jag: https://www.instagram.com/marmelader/

      Radera
  2. Det är ju inte utan att man blir lite sugen på öl!!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails