söndag 27 april 2014

Mod i Fototriss och Skyltsöndag

 Att ge sig ut på moppe i den thailändska trafiken kräver mycket mod. Det är något jag aldrig skulle göra där eftersom jag inte har tillräckligt med mod att ge mig ut i den hemska trafiken där det dessutom är vänstertrafik.

 Många använder inte ens hjälm.

Mycket mod måste man också ha för att ställa sig på en surfbräda på en låtsasvåg med en massa strålkastare på sig och inför publik.
Den sista bilden är också mitt bidrag till Skyltsöndag.

Fototriss - Mod

9 kommentarer:

  1. Jo den trafiken kommer jag ihåg. Några år sen jag var där, men det ser nog lika ut idag. Visst är det modigt att som turist ge sej ut på vägarna där. Och alla mopedister som struntar i hjälmen. Livsfarligt!

    SvaraRadera
  2. Trevligt bidrag. Jag skulle inte göra de där sakerna.

    SvaraRadera
  3. Fin triss! Jag vet inte om det är modigt eller dumdristigt att ge sig ut på moped i den trafiken, det är livsfarligt!
    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  4. Mod är en sak ;) att var hjälmlös är väl med dumdristigt, kan jag tycka - men många tänker olika, bevisligen ;)

    SvaraRadera
  5. Här var det massor av mod! I dag ser vi hjälmen som självklar men när jag var liten körde nästan alla utan hjälm! Jag funderar på när det blev lag på att bära hjälm, slår upp det och hittar 1978!

    SvaraRadera
  6. Toppen triss! Skulle nog aldrig heller ge mig ut i en sådan trafik med en tvåhjuling, men vi är nog inte riktigt vana vid sådan trafik heller.

    SvaraRadera
  7. Jag gillar att köra moppe, men då på lugna landsvägar, så där skulle jag aldrig våga! och inte heller surfa med publik... Modiga bilder!

    SvaraRadera
  8. Ja det krävs absolut mod och förmodligen lite dumdristighet också! ;) Fint tolkat!

    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  9. Ser inte hälsosamt ut att ge sig ut i trafiken så där... eller iaf sitter man helt oskyddad. Bara ben och allt, även om man inte krockar så är det inte så kul att skrapa dem i asfalten.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails