söndag 9 mars 2014

What Languages Sound Like To Foreigners





Jakobstadstjejen Sara Maria Forsberg blev Youtube-kändis över en natt.

I videon imiterar hon olika språk. Lyssnar man bara på melodin i språken hon låtsas tala så tror man ­nästan först att hon behärskar dem alla. Men lyssnar man när­mare på orden inser man snabbt att de inte betyder något. Allt är påhittat och det här är bara hur hon personligen tycker att ­olika språk låter. Sara Marias modersmål är finska men hon pratar även flytande svenska och engelska.

3 kommentarer:

  1. Haha, hon är rolig! Såg filmen när den kom upp på kvällstidningen häromkvällen och har självklart delat ut den till "alla" jag känner. Hon är duktig med satsmelodin men jag måste ändå säga att det inte är bara rappakalja hon pratar för det finns riktiga ord i det hon säger också. Kul hur som helst!

    SvaraRadera
  2. Har sett videon och jag tycker att hon är helt fantastisk! Hon kan verkligen härma språken!
    Kul att hon är från din hemstad, det visste jag inte!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon är så rolig. :)
      Jakobstad är granne till min hemstad. ;)

      Radera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails