onsdag 12 mars 2014

Strandliv på Kata Beach

 Första gången jag gick ner till stranden blev jag väldigt förvånad över hur mycket folk det var där.



 I ändan av stranden fanns det många longtailbåtar.



 Här är det någon som använder ett paraply till solparasoll.





Nu har inte jag varit på så många olika stränder här på Phuket men Kata Beach är den mest folktäta strand jag besökt här. Kata Noi Beach ligger bara en liten bit härifrån och där var det lugnt och inte alls så mycket folk. Här hittar ni mina bilder från Kata Noi Beach.

Enligt en undersökning är det ingen i Norden som vill semestra med oss finländare. Emma Knyckare tipsar oss om att vi ska smörja in oss bättre och dricka varannan sprit och varannan mellanöl för att bli mera populära: Så här blir vi mera poppis på stranden.

5 kommentarer:

  1. Hahaha! Det visste jag inte att ni är så opopulära. Men det är klart - finnar har ju ett rykte om sig att de super mycket, men det gör ju faktiskt svenskar också. Eftersom alla finnar pratar svenska och jag har svårt för både norska och danska, så skulle jag nog välja ett finskt resesällskap.

    PS. Att stranden är så packad kan bero på att de flesta turister på din bild borde banta mellan 5-25 kg;-) DS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alla finnar pratar inte svenska!

      PS: Haha, det tänkte jag inte på, att turisterna borde banta alltså. ;) DS.

      Radera
  2. Härliga strandbilder! Kata Beach är tydligen ett populärt ställe!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  3. jag skulle nog hellre vilja vara på Kata Noi Beach, jag är inte så mycket för att vara där det är mycket folk
    kramar

    SvaraRadera
  4. Men oj så mycket folk! Där vill jag inte vara! Men vattnet var säkert behagligt varmt, inte som de 7 gr som var i Öresund idag när jag var i.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails