måndag 17 februari 2014

Kata Beach Restort & Spa



Vi som bodde på markplan i den här hotelldelen delade på en pool, inga andra hade tillgång till den här poolen. Vi hade direkt utgång till pool och egen jacuzzi och solstolar på terrassen.


Då vi blev visade till vårt rum tänkte jag att nu får vi säkert ett rum med jättedålig utsikt då jag märkte att väskkillen visade oss långt från poolområdet. Då jag såg rummet och vad vi hade tillgång till så sa jag medsamma att jag är helt nöjd. :)


Att ta sig ett nattdopp i poolen brukar vara förbjudet, men här kunde man ta sig ett dopp mitt i natten utan att någon märkte det och det gjorde ju jag förstås.



Här är en av dom större poolerna som låg med direkt anslutning till stranden.




 I dom här hyddorna kunde den som ville få massage. Jag tog endast manikyr och pedikyr här. Massagen tog jag i dom luftkonditionerade salongerna i centrum istället. För det mesta brukar jag välja oljemassage och den här gången prövade jag även på fotmassage. En timmes helkropps oljemassage kostade ungefär 400-600 baht (8-12 euro).




Även på gräsmattan fanns solstolar ifall man inte ville ligga runt poolen. Första dagarna låg jag i solstolar på stranden men kom fram till att det var skönare att ligga på hotellområdet eftersom det var svalare där. Då hotellet låg på stranden var det bara att gå ner till havet och simma med jämna mellanrum. Sen tog jag alltid ett dopp i den egna poolen då jag kom till rummet. Nu låg jag inte dagarna i ända i solstolen eller simmade i havet, ungefär 3 timmar om dagen räckte.
Vi gillade detta hotell och kan mycket väl bo här igen. Det här hotellet har det bästa läget på Kata Beach eftersom det ligger på stranden och är ändå nästan i centrum.

2 kommentarer:

  1. Dregel, dregel! Vilket underbart boende! Förstår att du är mera än nöjd! Jag föredrar solstol vid poolen före på stranden. Man slipper ju sand överallt.

    SvaraRadera
  2. Låter jobbigt alltihop!;) Men vad mysigt med "egen ingång" till poolen, lyxigt!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails