fredag 6 december 2013

Finlands självständighetsdag



Idag är det Finlands självständighetsdag. Dagen blev blåvit tack vare snön som kommit och så fick jag en fin blå blomma av en av våra anställda, en jättetrevlig och duktig tjej som kommer från Albanien. Hon har bott här i ett par och år och redan lärt sig bra svenska.

Ingen inbjudan till presidentbalen i år heller så nu blir det att sätta sig framför tv:n och kolla in dom inbjudna. Festen hålls i år i Tammerforshuset eftersom slottet renoveras. I år är klädkoden mörk kostym och det innebär att damerna även kan ha kort klänning, så nu ska vi kolla in ifall tjejerna har snygga skor ;) Förut har klädkoden varit frack och långklänning med endast tåspetsen synlig.

2 kommentarer:

  1. Vilken fantastisk blå orkidé och hur gulligt som helst av den albanska tjejen att ge den till dig på självständighetsdagen. Synd bara att du inte blev bjuden - nu när klädkoden ändrats;-)

    SvaraRadera
  2. Så fint! Och så omtänksamt av tjejen! Jag missade de två ljusen i fönstret i år... försöker vara hemma då för att tända ljus (kl 17 alltså, svensk tid) men jobbade sent så jag får ta igen det nästa år... Balen klarar jag mig utan. ;)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails