lördag 12 oktober 2013

Vy från hotellet i Antalya






Hade en helt underbar vecka i Antalya och här ser ni utsikten från hotellet Ramada Plaza.

Skulle vilja få bilderna större i min blogg och nu undrar jag hur ni andra gör för att få bilderna större. Jag tycker det är så krångligt att förminska alla bilder först innan jag sätter in dem och sedan klicka på ursprungsstorlek. Har ni ställt in kameran att ta mindre storlek på bilderna, eller hur gör ni?

När jag läser igenom vad jag skriver verkar det obegripligt, att man måste förminska bilderna för att man ska få dem större, jaja...men ni förstår vad jag menar...hoppas jag...

4 kommentarer:

  1. Helt underbara bilder! Vilken utsikt ni hade. Förstår att ni njöt för fullt och vädret var ju också kanoooooon.
    Åsså har du skaffat dig en toppen ny header också - vackert!

    Till din fråga om förstoring/förminsking av bilderna verkar du veta betydligt mycket mera än jag. Att ladda upp bilder i originalstorlek kommer att äta upp blogspots 1024 MB ganska fort och då tar dom betalt. Jag ändrar S640 till S740 i bildtaggen så att jag får en ram runt fotona. Jag slänger alltid in originalbilderna i PS och förminskar dom till 800 px. Men att ändra S640 till S800 gör att den högra ramdelen försvinner och det blir fult.
    Hoppas det var lite till hjälp för dig, men som sagt, jag tror att du vet mera än jag här.

    SvaraRadera
  2. Vilken utsikt från det hotellet! Gillar sådana där kala berg väldigt mycket.
    För att få med så mycket infomration som möjligt i bilden är det bäst att ha kameran inställd på absolut bästa kvalitet, vilket också medför att bilden blir rätt stor. Jag förminskar alltid mina bilder i Lightroom eller Photoshop till den storlek jag vill ha på bloggen, dvs under 800 px bredd (då det börjar kosta av de fria utrymmet man har). Sedan skärper jag dem i den valda storleken i bildbehandlingsprogrammet (de blir småluddiga av att förminskas). Över till blogspot och tryck på ursprungsstorlek. Lätt som en plätt. :)

    SvaraRadera
  3. men VILKEN POOL !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  4. Tack för era kommentarer. Man kommer alltså inte undan steget att förminska dem först innan man lägger in dem här.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails