fredag 18 oktober 2013

Ramada Plaza, Antalya

 Ramada Plaza var ett mycket bra hotell och vi trivdes riktigt bra här. Hotellet hade 11 våningar ovanför markytan och 5 våningar under markytan. Längst ner på -5 fanns en jättefin SPA-avdelning.

 Den här bilden är tagen inifrån hissen.

 På kvällarna satt en stilig ung man och spelade för oss på en flygel i lobbyn.

 Lobbyn var väldigt stor och vacker. De två hissarna ser ni i mitten av bilden. Hissarna var fina men det var ett evigt väntande på dem hela tiden eftersom dom flesta använde just dessa två hissar fastän det fanns två hissar till i närheten av receptionen.

 Havsutsikt hade vi från balkongen på rummet.

 Vi bodde på 7:de våningen och hade även utsikt över staden.


 Utomhuspoolen var jättefin, men jag simmade inte i den eftersom vattnet var iskallt. Jag simmade istället i havet och i inomhuspoolen.

 Dessa trappor leder ner till havet och det fanns avsatser med solstolar hela vägen ner.





Jag glömde ta foton från hotellrummet men kan berätta att där fanns riktigt sköna och mjuka sängar och dynor. (har ofta råkat ut för hårda sängar och dynor utomlands, men inte här alltså).  Vi var helt nöjda med rummet.

2 kommentarer:

  1. Här räcker nog knappast alla superlativ som jag tänker på till. Vilket lyxhotell och jag älskar den fräcka arkitekturen för att inte tala om terasserna, utsikten och den blåa himlen.
    Det här inlägget behövde jag idag för att tina upp...

    SvaraRadera
  2. Det var verkligen lyxigt! När jag ser utsikten från balkongen blir jag alldeles exalterad. Så vackert! :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails