måndag 2 september 2013

Flyttning på gång




Allt har sin tid och nu är det dags att flytta hem igen efter att ha bott på sommarstugan ända sedan början av maj. I lördags firade vi villa-avslutningen vid stugan, i år var det förbjudet att skjuta raketer och smällare pga varning för skogsbrand, det var också förbjudet att tända facklor och marschaller. Många här i Österbotten var arga över förbudet och trotsade det, men vi var laglydiga och hade endast ljuslyktor och jag tyckte det var skönt att det inte smällde överallt runt knutarna och katten behövde inte heller vara livrädd.

5 kommentarer:

  1. Det har jag inte hört talas om tidigare - villa- avslutning med smällare och sånt.

    SvaraRadera
  2. Jättefina bilder, det skrev jag inte men menade. :)

    SvaraRadera
  3. Vilka underbara bilder! Dom får du titta på när du återvänder till stan, de är helt enkelt enastående.
    Det där med fyrverkerier har jag aldrig förstått mig på - undantag nyårsfirandet. Jag menar pengar går ju upp i rök - bokstavligen.

    SvaraRadera
  4. det måste ha varit härligt med en så lång sommarhusvistelse, underbart vackra bilder
    Sv: jaså, du har tagit den med mobilen, men du har väl en systemkamera annars, jag menar du tar ju så underbara bilder och visar upp
    kramar

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails