söndag 22 september 2013

Byggmässa och fiskmarknad i Kokkola

 Rökt lax

 Strömmingsinläggningar


Muikut

 Sylt

Vitlök

I lördags var vi till Kokkola på Bygg, bo- och inredningsmässa och fiskmarknad. Byggmässan var inomhus i Karleby idrottsgård och där var fruktansvärt dålig luft och väldigt varmt. Vi ska byta fönster i vårt hus så vi bokade möten i nästa vecka med fönsterförsäljare från både Tiivi och Pihla. Roligare var det att gå ute på fiskmarknaden och titta på alla maträtter och fiskförsäljare. Köpte några burkar strömmingsinläggningar. Efteråt for vi in till stan för lite shopping. Hittade bl.a. ett par fina vinterstövlar åt mig. Avslutade dagen i Kokkola med att äta pizza på en restaurang. 

Hemma serverade katten oss både frukost och middag, han förstår inte riktigt varför vi inte gillar maten han kommer hem med. ;)

Den sista bilden blir mitt bidrag till Skyltsöndag som Pumita hittat på.

5 kommentarer:

  1. Alltså den där fisk- och matmarknaden hade jag gärna velat vara med på! Älskar att smaka på olika rätter, dra in doften och bara njuta.
    Här var projektet idag att hitta en regnjacka och gummistövlar. Behöver jag säga att jag inte hittat något som faller mig i smaken... Men i det nybyggda Täby Centrum har jag iaf lyckats med att gå vilse. Tur att hag åtminstone hittade mitt favo fik... där jag sitter nu:-)

    SvaraRadera
  2. Ni gick till fiskmarknaden (åh, vad jag dreglar över laxen och siklöjan) och så äter du pizza?!!! Varför???? =)

    På tal och shopping skiljer jag på "att handla för skojs skull" och att "köpa för att man behöver". Det första tycker jag är ytligt och det andra... weell, ibland kul och ibland ett nödvändigt ont. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Laxen såg väldigt god ut men den var norsk. Ångrar att jag inte åt nåt på fiskmarknaden för pizzan var inte god, åt bara upp halva. På kvällen åt vi strömmingsinläggningarna på knäckebröd och drack champagne till ...haha..borde ha fotat. ;)

      Radera
  3. Wow, vilka delikatesser som bjöds ut på fiskmarknaden!
    Champangne passar till allt !!
    Säkert ingen godsak katten tänkte bjuda på ;)
    Ha de gott!

    SvaraRadera
  4. vad härligt med marknad :) pappa tyckte om just muikkuja :) fast jag har aldrig testat
    kramar

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails