tisdag 4 juni 2013

Slut på sommarvärmen


Igår hade vi +28 grader i skuggan. Idag har vi +12 grader och mulet. Nu är den flera veckor långa värmeböljan förbi. Man är ju aldrig nöjd, men kunde det inte vara någonting mittemellan och inte så här kallt. Nu sitter jag inne och eldar i spisen, igår ville jag inte ens ha på datorn då den gjorde att det blev ännu varmare inomhus.

En av mina favoritförfattare är Dan Brown och nu håller jag på och läser hans nyaste bok Inferno. Tycker inte den är lika bra som dom andra böckerna han skrivit.

4 kommentarer:

  1. Nu har vi ju inte ens haff en värmebölja, men jag kan trösta dig med att det är 12 grader här med. Vi har haft varannan dags väder: sol, regn, sol regn. Som max 23 grader i några timmar.
    En kollega sa på fullt allvar att de blivit höst.,suck!

    SvaraRadera
  2. Nej men Benita (vilket fint namn vi har)
    nu måste du ju trolla fram finväder för vi drar mot Finland imorron...
    Först ska vi på Haparandas Ikea, du vet Rantafar VILL ju bara dit.....hihihi

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  3. Önskar också att det kunde hålla sig till någon medeltemperatur, runt 25 grader si så där!:)

    SvaraRadera
  4. Det var nog bra tillfälligt... jag har iaf hört från Finland att de nästan smälter bort i värmen. I 08 är det varannandagsväder, precis som BP skriver här ovan. Imorse åska och störtskurar, nu sol och rätt skönt. Ha det gott!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails