fredag 24 maj 2013

Vad håller jag på med?

 Fredag är sushi-dag. :)

 Här håller jag hus nu. Vi har alltså flyttat ut till sommarstugan och vi har ett otroligt varmt, soligt och härligt väder.

 Var en sväng till Umeå. Fin utsikt från hotellrummet på Scandic Plaza.

 Wasa Express är bra mycket bättre båt än RG-line.

 Katten har flyttat med oss till stugan och han stortrivs. Här kommer han ut genom sin egen lilla dörr.

 Hit men inte längre idag. Alltid spännande första gången katten går ner till vattnet.

 Morsdag firade vi här i Finland redan i början av maj och jag fick fina morsdagsblommor och vi var ut och äta morsdagslunch på Wärdshuset.


De senaste veckorna har varit fulla med möten och tider som ska passas, men i nästa vecka bara ett möte inbokat hittills. Solstolen har varit i flitig användning på eftermiddagarna och jag har solat mig så mycket att jag fick soleksem så jag var tvungen att vara inomhus några dagar, idag är det bättre och jag har kunnat sola igen.

4 kommentarer:

  1. Ja, men där är du ju! Kul med ett livstecken. :) Du ser ut att ha det alldeles underbart!

    Sushi = fest, kan aldrig få nog av denna rätt. Förr åt jag det ofta ute men numera gör jag sushisallad hemma. Precis lika gott och mindre pillergöra än att rulla... inte för att jag har försökt men gillar när det går smidigt.

    SvaraRadera
  2. Oj, du håller igång ordentligt. Kul att se att våren har kommit till dig också.
    Hos mig är måndag sushidag. :)

    SvaraRadera
  3. Det har jag också frågat mig - vad du håller på med alltså. Du försvann liksom bara. Men nu vet jag ju iaf vart du tagit vägen.
    Fantastiska bilder som sammanfattar - ja vaddå - din semester, ditt jobb eller bara din tillvaro i norr.
    Å du, jag kan tala om för dig att jag är rejält avis på ditt solekzem. Här i Stockholm är det köldskador som gäller. Undrar vad som är att föredra;-)

    SvaraRadera
  4. Hejsan Benita !

    jaha Du förser Dig.
    Skulle också vilja ha en stuga lite i skymundan.
    Så Prinsen kunde få springa runt. Vet inte om han vill
    gå ut, verkar finna sig med nätet.men när jag är på andra sidan,
    då sträcker han ut sina "armar" så långt han kan.
    Han gillar regn till viss del,men lagom är bäst.

    Trevlig sommar !

    Kram Mi

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails