söndag 17 mars 2013

Skyltsöndag


Den här skylten har jag kört förbi många gånger och tänkt att den skulle passa bra till skyltsöndag. I onsdags då jag var på långpromenad med en av mina vänner gick vi förbi här och då passade jag på att fota den.

Vi har haft vackert väder med mycket kalla nätter under veckan som gått. I måndags var jag på promenad, tisdag gym, onsdag långpromenad, torsdag gym, fredag promenad och i lördags var jag och skida på isen. Riktigt soligt och fint var det på isen och det blev 1,5 timmes skidåkning. På vägen tillbaks tänkte jag få hjärtslag då två schäfrar började hoppa runt mig, jag är livrädd för hundar men dom försvann till en stuga då någon ropade på dem som tur var. Idag tror jag det blir vilodag.

Skyltsöndag är Pumitas påhitt.

11 kommentarer:

  1. Hahaha, den var bra! Undrar om det är föräldrarna eller grannarna som har satt upp skylten. ;)

    SvaraRadera
  2. Häftig skylt!
    Men litet fel ändå om det finns "vilda" hundar som rusar på dig.
    Sånt gillar inte jag heller.

    SvaraRadera
  3. Ha! Det kan det behövas varnas för!

    SvaraRadera
  4. Underbara skyltar. :-)
    Visst kan både barn och djur plötsligt få för sig att springa ut på vägen, så uppmaningen kan behövas.
    Tror det är föräldrar som säkert känner sina vilda barn bra och samtidigt bjuder på ett leende som har skrivit skyltarna.
    Tack för kommentaren.

    SvaraRadera
  5. Hehe, ja oftast är det nog så att barnen är de som är vilda. Vilken hurtbulle du är, här blir det bara promenader, ja tillsammans med kameran då :0)

    SvaraRadera
  6. Ja, det kanske hade varit läge för ytterligare en varningsskylt där de där hundarna dök upp. :-)
    Det är ärligt talat väldigt nonchalant av hundägare att bara släppa stora hundar lösa sådär, jag förstår att du blev orolig.

    SvaraRadera
  7. Hahaha! Den skylten gillar jag och köper direkt... om jag inte precis som du var hundrädd. Å dessa jyckar känner det ju på sig dessutom. De går rakt på en. Grrrrrrr.
    Så med lite eftertanke så föredrar jag ändå vilda barn - de biter åtminstone inte. De dreglar inte heller och bäst av allt de tappar inte pälsen med hår överallt;-)

    SvaraRadera
  8. Mycket motionerande för din del där. :) Fin(a) skylt(ar).

    SvaraRadera
  9. Haha, mycket man ska se upp för där! Och fantasin börjar ju skena direkt... undrar liksom vilka tama djur det är man ska se upp för...?

    SvaraRadera

  10. Ojsan en annan skyltsöndag

    Hilma kul.Himla kul.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails