onsdag 13 februari 2013

Hemma igen


Hemma igen efter en underbar semester i Thailand. Flyget blev försenat från Phuket så vi missade vårt anslutningsflyg som skulle ta oss till Vasa. Övernattade på Hilton i Helsingfors och tog tåget följande morgon, så vi var äntligen hemma mitt i dan igår. Trodde katten skulle bli glad då vi kom hem men han var riktigt sur och fräste åt mig.

Kineser som turistar på Phuket blir fler och fler. Kinesgumman på bilden ovan skyddar sig mot solen och sitter där under sitt paraply och gräver ner benen i sanden så att dom inte ska bli bruna.

På bilden nedan ett ungt par som promenerar på stranden där tjejen också har ett paraply som skydd för solen.



Onsdagstema

12 kommentarer:

  1. Välkommen hem.
    Hoppas du laddat med mycket solenergi så du tacklar all snö å vinter som är kvar...
    Sköna foton...njuter.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  2. Mina katter blir alltid sura när jag kommer hem från en längre vistelse ifrån dem. Detta för att de vill visa att de inte gillade att jag åkte bort! Men det går över efter ett tag och så blir de som vanligt igen...mysiga kelkissar!! :O))

    Den översta bilden är helt perfekt för temat! Superfint tolkat!

    Ha en skön vecka!

    SvaraRadera
  3. ja jag blir sååå avensjuk jag vill också vila min trötta lekamen på Thailands sandstränder. Men välkommen hem till verkligheten igen *skratt*

    SvaraRadera
  4. Väökommen hem! Toppen bilder med mycket sol och värme, mums!
    Man kan ju fråga sig varför folk åker till Phuket när det inte vill bli bruna eller njuta av solen...

    SvaraRadera
  5. Absolutt en plass jeg kunne tenkt meg en aldri så liten hvilepause nå. Et par, tre uker eller så .. hehe.

    SvaraRadera
  6. Välkommen hem :) Gillar att du bjuder på lite av all sol du fått :)

    SvaraRadera
  7. Borta bra men hemma bäst, eller? Hoppas du fått mycket sol, värme och vila.

    SvaraRadera
  8. Välkommen hem igen!
    Så skönt att smita från kylan ett tag och njuta av solen :)
    Helt helt ljuvliga bilder med sand sol hav. Känner igen det där att skydda sig från solen med parasoll, inte vilja bli brun från Japan också.

    SvaraRadera
  9. Välkommen hem, Benita! Måste ha varit underbart att få resa bort från snö och minusgrader ett tag. Piggar upp oss bloggläsare också när du visar dina varma härliga bilder. Rätt förståndigt att skydda sig mot solen... men lite färg vill man ju gärna ha. Ser fram emot fler bilder! :)

    SvaraRadera
  10. Velkommen hjem. Det ser ut til å ha vært en riktig perfekt semester fylt med hvile:) Så nydelige strender. Godt å varme seg på her hjemme i kulden.

    SvaraRadera
  11. Så härlig resa ni gjort igen till sköna Thailand!
    Svar: Jag förstår, du får hälsa J & M m.fl

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails