söndag 25 november 2012

Skyltsöndag



Stenskylt från den irländska kusten. Skyltsöndag är Pumitas påhitt.

Då jag skulle ladda upp ovanstående bilder fick jag meddelande att jag inte hade mera lagringsutrymme och måste betala för att få ladda upp flera bilder. Tyckte det verkade konstigt att man måste betala en liten summa varje månad istället för att betala en klumpsumma i året, så jag googlade lite om detta och hittade lite olika tips hur man kan göra för att slippa betala. Så jag gjorde så här: Öppnade bilderna i Picasa och valde att exportera dom där, då sparas dom i Mina bilder och därifrån kunde jag ladda upp dom utan problem i bloggen.

5 kommentarer:

  1. Informativ skylt som passar perfekt i den här miljön! Och utsikten är super förstås. :)

    Vad konstigt det där med betalning! Jag har bloggat sedan 2005 (samma blogg hela tiden) och aldrig fått den signalen. Och jag har rätt många bilder på min blogg. Men det ska jag kanske tala tyst om. ;)

    SvaraRadera
  2. Fin skylt i en extremt vacker miljö!

    Ja, blogger har ett begränsat utrymme. Jag brukar rensa bland mina uppladdade bilder ibland, finns en mapp under inställningar eller liknande, då kan man rensa bort alla bilder som man kanske lagt upp dubbletter av om det blivit fel någon gång. Då frigör man utrymme.

    SvaraRadera
  3. Hej Benita !

    Hänförande utsikt !
    Visste inte att det fanns berg där.
    Du är mycket ute och reser till ställen där
    jag aldrig varit.Det är bra, nu får jag ochså se.

    Kram Mi

    SvaraRadera
  4. Aha är det så man kan göra!
    Vilken fantastisk natur! Skulle vara kul att åka dit någon gång!

    SvaraRadera
  5. Läcker skylt! Den där stenskylten är både snygg och beständig, bör klara vädrets makter bra.
    Wow, vilken härlig utsikt! :-)
    Har inte tänkte på bilderna på bloggen... kanske något att tänka på. Tack för din kommentar.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails