fredag 5 oktober 2012

Irland



 Ett typiskt irländskt hus med får utanför.




 En av pubarna vi besökte i Glenties, kolla in vilket fint tak...

 Vi bodde på det enda hotellet som fanns i Glenties.

Det här är staden, mycket mer var det inte. 800 invånare i city och 11 pubar! Vi hann bara besöka 5 av pubarna, tyvärr var några stängda på söndag kväll så vi gick 2 gånger till några pubar. Våra vänner berättade att förr hade dom tävlingar som gick ut på att börja från ena ändan av staden och springa in och dricka en öl i varje pub längs med gatan och den som var först i andra ändan vann. :)

5 kommentarer:

  1. Vad kul att få se! På Irland har jag bara varit i Dublin.

    SvaraRadera
  2. Supervackra bilder ,kram Nette

    SvaraRadera
  3. Jättespännande att se Irlandsbilder! Ungefär som jag hade föreställt mig. Det där med pubmaraton kanske var skönt att du slapp. ;) Fast man vill ju se alla ställen förstås.

    SvaraRadera
  4. Hur varmt var det förresten? Ser rätt behagligt ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vädret var mycket bättre än jag väntat mig. Temperaturen var ungefär +16°. Det blåste en hel del men det var inga kalla vindar. Vi hade blivit förvarnade om att det regnar mycket i Irland, men det regnade ungefär 10 min och sedan sken solen några timmar igen. Golfströmmen gör att klimatet är varmare där. Under bilresan från Dublin till Glenties förstod man varför Irland kalla "Den gröna ön".

      Radera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails