söndag 9 september 2012

Skyltsöndag - Playa del Sol

Serien om dansrestaurangen Playa del Sol går nu i TV3 och  jag sökte fram en gammal bild från 2004 då vi var och äta till Playa del Sol som finns på Gran Canaria. Första gången jag besökte restaurangen var 1988 och då vi sedan återvände 2004 så passade vi inte riktigt in där längre eftersom det nästan bara var pensionärer där. Vi hade ju barnen med oss så vi åt endast middag här en kväll eftersom vi bodde nästan mittemot restaurangen. Coca cola är det som barnen dricker på bilden, bigelibig coca cola beställde dom och så fick dom stora glas. :)

TV-programmet om Playa del Sol är ingen höjdare och pensionärerna det handlar om är ganska speciella, men roligt verkar dom ha i alla fall och det är ju huvudsaken. Jag kommer knappast att titta på alla program. Jag tittar inte mycket på tv men Idol och Solsidan har jag följt. Solsidans tredje säsong kommer snart, men Idol har dom slutat med. Nu har jag börjat följa Dallas.

Skyltsöndag

3 kommentarer:

  1. Jag har inte TV3 (för du menar väl den svenska kanalen?) så jag kan inte kika på var du har varit. Lite kul att återuppliva gamla minnen, kan jag tänka mig.

    Nej, det blir inte mycket tv-tittande, mest läsning och datorknappande om jag ska orka sitta still. Serier följer jag aldrig numera om de inte är kortisar. 30 grader i februari som gick på SVT i våras såg jag några avsnitt av och den var rätt bra men jag är inte så mycket för att ruta in min tillvaro efter tv-tablån. Den finns på bibblan om jag vill se resten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag menar den svenska kanalen. 30 grader i februari såg jag också, den var bra och jag kände igen mig på flera platser där.

      Radera
  2. Det verkar som en del restauranger har en förmåga att överleva, kanske är det namnet i det här fallet. De verkar ju ha lockande erbjudanden, i alla fall på tisdagar. :-)
    Tv-serien som visas på TV3 har jag inte sett, den gör säkert att fler kommer att besöka stället! Men däremot Fyrans "Solsidan", den har vi sett och tycker är riktigt kul. Så vi lär fortsätta följa Solsidan när nya säsongen börjar.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails