söndag 16 september 2012

Skyltsöndag - husmor


Skyltsöndag

5 kommentarer:

  1. Oj, vilken tur att jag inte bor där! Kan knappt stava till huslig. ;) I Sköndal söder om Stockholm finns det en gata som heter Pepparkaksgränd (och andra med samma anknytning). Det tycker jag är gulligt!

    SvaraRadera
  2. Ops, det där är ett gatunamn som förpliktigar. Heter parallellgatan Husbondens väg ;)

    SvaraRadera
  3. Oj då! Skall det ses som en komplimang? :-)

    SvaraRadera
  4. Tänk här gick jag och trodde att inga fler hängt på Pumitas initiativ - och så hittar jag flera! Kul! Borde man flytta till Husmorsvägen, mpnntro?

    SvaraRadera
  5. Det var en lustigt namn på en väg. Får mig att tänka på gamla svartvita pilsnerfilmer, när de pratade så där hurtigt. :-)
    Undrar om hembiträdet har en egen väg?

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails