torsdag 2 augusti 2012

Shopping och nöjen

Bilden tog jag i söndags i Tuuri. Det lär vara Finlands största bybutik och det hör till att man åtminstone en gång varje sommar gör ett besök i Tuuri. Det är många som shoppar kläder där, men jag hittade inget som föll mig i smaken och det blev inte så mycket shoppat för min del, endast några doftljus och nåt till köket. Maken hittade också nåt på verktygssidan. Jag slapp åtminstone laga mat för vi passade på att äta i restaurangen då vi var där.

I fredags var vi på Rockafton till Tullmagasinet och det var riktigt roligt, mycket folk med glatt humör och riktigt fint väder. Tullmagasinet är hamnkrogen vid Andra Sjön och vi har endast 1,5 km cykelväg dit. I lördags var vi och hälsade på våra vänner som vi inte träffat på länge fastän dom också har sommarstuga här i närheten.

På lördag ska vi på en sommarfest till Power Park i Härmä, vi har bokat rum på det jättefina hotellet till söndag. På måndag får vi besök av nollåttor, alltså min kusin och hans familj från Sverige.

Hoppas verkligen att jag hinner se 3000 meter hinder på lördag innan vi åker iväg till Härmä. Nykarlebytösen Sandra Eriksson gör sin OS-debut och det ska bli spännande att se henne springa. Sandra är lika gammal som min äldsta son och dom gick på samma klass i högstadiet. Eftersom jag själv är friidrottsintresserad och även haft mina pojkar på löpbanorna i Finland har jag sett Sandra springa massor med gånger och det är så roligt att se hur bra hon utvecklats. Det är många som frågat om det är jag som är mamma till Sandra men det är jag inte, vi är inte ens släkt. :)

5 kommentarer:

  1. Tyckte att jag kände igen den där "hästskon" och när jag sen läser förstår jag att det var till Keskinen ni har varit...
    vi har också besökt det stora varuhuset som bara poppar upp utan att man tror det...
    sovit någon natt i husbil där också,
    köpt fiskenät och ett fiskespö...
    men inte dock kläder...
    men en muminhatt som en vas egentligen...

    Ha d gott Tjingelingen med dina nollåttor...

    SvaraRadera
  2. Det är inte mycket man hittar att handla på det stället numera tycker jag .Siffrorna på lapparna är nog dom samma som på andra ställen .Ha det så bra på hotellet o dina kommande nöjen ,kram Nette

    SvaraRadera
  3. Ja du har haft fullt upp med andra ord! Det där kugghjulet måste väl vara ett landmärke av sällan skådat slag måste jag säga. Kan inte komma överens med mig själv om jag gillar det eller inte.
    Kul att du också gillar OS eller åtminstone 3 000 meter hinder. Nu ska jag titta på den disciplinen med helt andra ögon. Visst är det roligt om någon känner någon som deltar i en sport, ja då ser man det hela ur ett helt annat perspektiv.

    SvaraRadera
  4. Oooops, läste Rantamors kommentar och det är alltså en hästsko. Jaha, för mig är det ett kugghjul;-)
    Å visst ja, lycka till med nollåttorna som ogillar mygg, kyla, knott och bromsar med mera. Men dina nollåttor är kanske inte som jag;-)

    SvaraRadera
  5. Ja, hästskon betyder ju tur så det passar väl bra... fast jag har lite svårt att förstå kopplingen till shopping. ;)

    Jättekul med en "granntjej" som springer i OS! För dig alltså, själv är jag inte så intresserad av idrott... men det är klart jag håller tummarna. :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails