onsdag 29 augusti 2012

Reseplan Irland


Visa större karta


Nu har vi höstens Irlandsresa bokad. Det ska bli så roligt att få se och uppleva landet vi hört så mycket om men aldrig tidigare besökt. Vi flyger från Helsingfors direkt till Dublin, där kommer L (en släkting till min man) att hämta oss och så åker vi bil genom Irland till nordvästra kusten till en liten stad som heter Glenties. Staden har cirka 800 invånare och 9 pubar, och vi kommer att bo några dagar på stadens enda hotell!  Sedan kommer vi att flyga från Donegals flygplats till Dublin där vi kommer att sova sista natten förrän vi flyger hem igen. Jag tror det kommer att bli en riktigt intressant resa och ser fram emot att träffa "våra" irländare på deras hemmaplan. :)

6 kommentarer:

  1. Det verkar jättetrevligt. Kameran ska väl med?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kameran ska med så klart :)

      Radera
  2. Åh, du ska iväg till ett av mina drömresmål! Så roligt för dig! Och vi andra får förhoppningsvis vara med på ett hörn och njuta av bilder och reseberättelser. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska bli riktigt roligt att äntligen få se Irland och jag kommer att ta så mycket foton som jag bara hinner :)

      Hoppas verkligen att du kommer dig iväg till Irland snart också, ifall det var ditt drömresemål.

      Radera
    2. Jag har varit på väg dit "i många år" så vi får se när det slår in. =)

      Radera
  3. åh vad roligt, jag har heller aldrig varit på Irland men skulle så gärna åka dit
    kramar

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails