måndag 18 juni 2012

Sommar vid stugan






Katten stortrivs här vid stugan. Han tuggar på mina blommor, klättrar upp i träd och jagar allt som rör sig från myror till möss och tyvärr också småfåglar.

Jag jobbar på dagen, ligger i solen en stund på eftermiddagen ifall det inte är mulet, lagar mat och läser. Jag har hittat en för mig ny författare som heter Kristina Ohlsson och jag har sträckläst 3 av hennes böcker nu och dom är så himla bra och spännande. Askungar, Tusenskönor och Änglavakter heter böckerna jag har läst. Den senaste boken heter Paradisoffer och den finns inte på e-biblioteket än, hoppas den kommer snart för den vill jag absolut läsa.

I morgon kväll ska jag vara funktionär på friidrottstävlingarna i stan. Det är länge sedan jag varit funktionär nu, var mera aktiv så länge mina barn idrottade, då jag även utbildade mig till friidrottsdomare. Den här gången kommer jag att vara på kontoret och det är ju bra för då får jag sitta inomhus då dom lovat regn tills i morgon. :)

6 kommentarer:

  1. that is one beautiful cat...the first picture is so wonderful...hope to see lots more pictures of her....cheers.

    SvaraRadera
  2. Katten ser ut att ha en hel del att göra. :)

    SvaraRadera
  3. där trivs pissekatten :) det syns verkligen och du trivs också hör jag när du kan läsa mycket och sitta i solen om den visar sig förstås
    kramar och tack nu är det bättre igen

    SvaraRadera
  4. Här har vi en riktigt välmående katt. Den njuter ju för fullt av tillvaron, det syns!
    Ja det verkar du ju också göra!
    Å visst är hon bra Kristina Ohlsson. Har inte heller läst hennes senaste. Väntar alltid tills böckerna kommer ut som pocket.
    Dessutom är jag liiiiite avis på din tillvaro just nu;-)

    SvaraRadera
  5. Ser ut att stormtrivas, din misse! Borde kanske ta efter... ;)
    Kristina O är obekant för mig men ska ta och googla lite. Tack för tipset!

    SvaraRadera
  6. Underbara bilder på kissemiss!

    Hennes böcker är såååååå bra!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails