onsdag 2 maj 2012

Kalla vindar vid sjön

 Vi har i helgen sovit vid sommarstugan och en morgon var det nästan vindstilla, men det har blåst ordentligt hela eftermiddagarna och kvällarna.

 Det är endast 1,5 meter kvar av vår brygga, isen for i väg med resten. Vi har gemensam brygga med våra grannar och det är dom som använder bryggan mest. Vi har inte haft ut vår båt på säkert 10 år eftersom vi helt enkelt inte har tid med båten.


Här är vår sommarstuga, eller villa som det heter på finlandssvenska. Bilden är tagen från bryggan. Det lilla huset bredvid är bastun, sen har vi också en liten gäststuga där bakom som inte syns.  Tyvärr så är det ingen som lägger på sommarvattnet förrän 12 maj, så jag tror vi väntar till det innan vi flyttar ut för sommaren. Om det blir riktigt varmt kanske vi flyttar före men det har jag svårt att tro, igår hade vi cirka +7 grader och väldigt blåsigt.

Onsdagstema - makeover
Outdoor Wednesday


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

7 kommentarer:

  1. Härligt när ni får flytta ut till villan, bara vi skulle få litet varmare vindar här. Jobb med bryggan får ni, synd att isen tog den.

    SvaraRadera
  2. Sånt fint sommarparadis ni har - bastu och sjöstrand! Inte utan att jag blir lite avundsjuk ... men i Finland finns det ju lite fler sjöar att bygga vid. Idag har vi haft rena sommaren, sol och +22 grader. Så skönt!

    SvaraRadera
  3. Nydelig sommerparadis (men jeg vil ikke bytte med mitt).
    Vakre bilder.
    Ha en flott kveld

    http://www.starbear.no/mormor/2012/05/02/onsdagstema-107/

    SvaraRadera
  4. Är det så villor ser ut i norr;-) Himla tråkigt med bryggan tycker jag. Förhoppningsvis är ni och grannarna försäkrade.
    Å att bo i en "villa" utan vatten - nej tack måste jag säga. Vågar inte ens fråga om det är kall- eller varmvatten vi pratar om.
    Nej, tyvärr är jag en storstads-asfaltbonde;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi är ganska bekväma av oss så vi har både varmt och kallt vatten i kranarna inne och i bastun har vi dusch. Vi har 50 (inne) + 250 (i bastun) liters varmvattenberedare som drivs med el. Vi ville inte ha som våra grannar som har en kran utomhus med enbart kallvatten, utan då vi byggde villan drog vi in vattenledningen. :) Tyvärr finns det ingen möjlighet att få åretruntvatten dit. :)

      Radera
  5. Vilken fin sommarstuga ni har. Det är faktiskt en sak jag saknar ifrån Sverige. Vår lilla sommarstuga.

    Vad många härliga bilder du har på bloggen. Jag kommer snart tillbaka igen :)

    SvaraRadera
  6. Vilket underbart vackert ställe! Förstår att ni njuter när ni är där!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails