måndag 14 maj 2012

I morgon åker jag till Umeå


Igår firade vi Morsdag här i Finland. Först var vi till svärmor för att fira henne och då vi kom därifrån körde vi förbi vårt hus, där stod en kvinna och grät. Hon berättade att hon kört över en gulvit katt och att det var en ordentlig smäll så hon tror inte att katten överlevde. Vi visste genast att det var vår katt eftersom det inte finns flera gulvita katter här i närheten. Jag trodde att min älskade katt var död och att han låg där nere vid vägen, då säger kvinnan plötsligt att katten sprang iväg. Vi sökte efter honom men han fanns ingenstans.

Vi for iväg för att äta till wärdshuset och sedan för att fira min mor. Jag hade ingen ro utan ville hem för att fortsätta söka efter katten.

Mitt i allt på kvällen så ligger han i soffan och sover. Jag trodde inte mina ögon. Han var ordentligt medtagen och sov hela natten, åt lite i morse på darrande ben och fortsatte sedan sova hela dan idag. Han har inga synliga skador men är ordentligt darrig. Det sägs ju att katter har 9 liv. Min katt har nu förbrukat 2 liv så han har 7 kvar nu.

I morgon flyger jag till Umeå för att hälsa på min äldsta son. Skönt med en flygresa som tar endast 20 min. Maken följer inte med utan får vara hemma och sköta katten istället. Jag kommer hem tillbaka på fredag så det blir inget bloggande nu på några dagar. Hejsvejs!

11 kommentarer:

  1. Så du ska också på utflykt. Jag med. Åker med tåget imorgon bitti och kommer hem på söndag igen.
    Hoppas katten repar sig snart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha en trevlig utflykt!

      Katten verkar repa sig bra, han är mycket bättre nu.

      Radera
  2. Så skönt att det gick så pass bra och hoppas att katten kurerar sig ordentligt medan du är ute i vida världen. Önskar dig en trevlig resa till Mamma Sveas land!

    P.S. Jag har min mamma här på besök så vi firade också Mors dag igår. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :)

      Vad roligt för dig att ha din mamma på besök.

      Radera
  3. Här stormar det idag så hoppas att vinden mojnar till flygarefärd imorron,
    och att du får en trevlig vistelse i Umeå.
    Vet inte om jag skrev att vi har en dotter som jobbar som butikschef på Lindex Strömpilen...
    isåfallatt så har hon slutat där och jobbar numera inne i Umeå som varuhuschef
    på Åhlens....

    Hoppas att kissen klarar sig...

    Tjingelingen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag brukar alltid gå in till Åhlens då jag är där, ska försöka kolla in om någon liknar dig där. :)

      Kissen kommer nog att klara sig, jag kan inte tro annat nu. :)

      Radera
  4. Åh vilken ångest med kissen! Men hoppas den repar sig ordentligt...
    Välkommen till Västerbotten nu! *L*

    SvaraRadera
  5. Tänkte att det gungar bra med färjan ...
    men du tar flyget, kanske bättre det :O)
    Stackars kissen, hoppas den kryar på sig!
    Ha det bra over där :)

    SvaraRadera
  6. Å vilken lättnad för dig! Det är då verkligen en riktig solskenshistoria!!! Ja tänk om vi också hade nio liv, det vore inte helt fel.
    Ha det så bra i Umeå!
    Å du, kolla här, tror du kommer att älska det:
    http://www.aday.org/
    Du har till den 22 maj på dig!

    SvaraRadera
  7. hjärtat åkte upp i halsgropen, jag trodde ju först att din katt var död, härligt att ha nio liv att ta av :)
    välkommen till Sverige :)
    Sv: jo, det är roligt med en ny laptop, den här är till och med enklare att skriva på, tangenterna är liksom lite "vänligare"
    kramar

    SvaraRadera
  8. hoppas det går bra med katten ,o ha det bra på resan ,kram Nette

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails