söndag 22 april 2012

På 80-talet...


På fredagkvällen var vi på en 80-tals show. Publiken bjöds på en humoristisk tillbakablick på 80-talet med bl.a. låtar som Sommarnatt, Summer of 69, Flickorna på TV2 och Like a Virgin. En ståuppkomiker berättade roliga episoder från 80-talet. Föreställningen var mycket rolig och nostalgisk.

På 80-talet hände det mycket i mitt liv men det sista året 1989 är det år som jag minns bäst:
- i maj köpte vi vårt hus och flyttade in
- i juni förlovade vi oss
- i september födde jag vår första son
- i november stod jag redo att gå fram i kyrkan och sa: HJÄLP...nu har jag glömt brudbuketten hemma (så typiskt mig)....Det slutade lyckligt i alla fall, någon skickades hem efter min brudbukett och vi blev vigda och efter vigseln hade vi dop.:)

Vilka minnen har ni från 80-talet? Vilka låtar kommer ni ihåg?


5 kommentarer:

  1. Så kul med "Walking Memory Lane" tillbaka till 80-talet. Har samma musikminnen som du plus en konsert med Bruce Springsteen på Stockholmsstadion.
    Mötte maken, flyttade från en etta på 10:e till en 4:a på andra våningen i samma hus.
    Ja... många minnen, mest positiva faktiskt!

    SvaraRadera
  2. Skrattar åt brudbuketten. En präst, som gick en kurs ihop med mig, berättade om när hon hade en vigsel där allt videofilmades o bruden kom på att hon glömt buketten i vapenhuset och började svära...

    80tal är annars för mig småbarnsår. Europe o U2 väl?

    SvaraRadera
  3. Inte så många musikminnen från den tiden sonen som är född 85 tog min tid o företaget jag startade 86 ännu mera tid .Enda jag minns är att bobbysocks vann melodifestivalen 85 med la det svinge .Vi gifte oss 83 .Kul med minnen ,kram Nette

    SvaraRadera
  4. Ett roligt minne det där med buketten men jag undrar om du tyckte att det var lika kul då? Jag skulle iaf inte varit så cool! =) Rick Astley och Kylie Minogue... inte mina favoriter iofs, kommer mest ihåg dem som landsplågor. I should be so lucky, lucky, lucky, lucky... nu fick jag det på hjärnan. Usch! ;)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails