fredag 6 april 2012

Mera snö

Tidigt i morse då jag vaknade var det nästan så jag trodde det var jul istället för påsk. Snö, snö och ännu mera snö. Det var inte roligt att köra till Vasa i morse. Ibland såg jag bara några meter framför mig då det snöade så mycket. Funderade hur flyget skulle kunna landa i detta oväder, men då jag kom till Vasa hade det slutat snöa och flyget kunde landa med sonen som kom hem för att hälsa på oss i påsk. Hela eftermiddagen idag har vi haft strålande sol så snön har fallit bort från träden. -10° lovas till nätterna ännu flera dagar framåt.

Himmelsk
SkyWatch Friday

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

7 kommentarer:

  1. Ja jag håller med att vi har fått jul i stället för påsk, så otroligt kallt det är också!
    Ha en trevlig påsk!

    SvaraRadera
  2. Vi har haft gäster från jeppis idag o dom sa att det var som värst i Oravais när dom kom på förmiddagen här kom det bara ett lätt puder ,kram Nette

    SvaraRadera
  3. Hejsan Benita !

    Såg Du mig inte, jag for ju i Torsdags, nej jag bara skojar, hoppade över kvastresan var rädd om frisyren. Förra året snodde de min kvast strax innan jag skulle åka för jag skulle leta reda på katta den svarta.Håller mig på backen, säkrast för häxor i min ålder. Trodde det skulle komma några barn utklädda som jag kunde skrämma med mitt korpsvarta hår o.hatt.Men ingen kom, så godiset är kvar.
    Kram och Glad Påsk !

    SvaraRadera
  4. Bilden är väldigt vacker även om jag börjar huttra samtidigt. 10 minusgrader är ju verkligen att ta i tycker jag. Här snöade det också - fast hela dagen utan sol. Men som tur är låg den vita varan inte kvar.
    Hoppas du och sonen har riktigt roligt under Påsken!

    SvaraRadera
  5. Så kjempefint himmelsk påskebilde! Ønsker deg en kjempefin langfredagskveld, og ei fortsatt riktig god og fin påske!:)

    SvaraRadera
  6. A late season snow? Boom & Gary of the Vermilon River, Canada.

    SvaraRadera
  7. Ååh nej, tar det aldrig slut?! Fast så länge det är så här soligt och fint går det väl an. Gårdagen hos mig var vedervärdig, snöblask och grått så man hade lust att sjunka under jorden. Vacker bild som piggar upp! :)

    P.S. Ta det försiktigt med memma fast det är gott! :p

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails