måndag 5 mars 2012

Tempelmarknaden

 På tempelmarknaden i Karon fanns mycket att titta på. Roligt att titta på all mat men vi åt aldrig här.

 Chokladbananer.


Thailändskt snacks.  Någon som vill ha snacks i form av kackerlackor, skalbaggar och gräshoppor.....Nej Tack! :)

 Man fick lägga hur mycket pengar som helst på dessa band.....

 ...och sedan hissa upp dom till....

 ....taket på det lilla templet....och ner tillbaka...

 ...sedan blev man välsignad av munkarna.

...vad man gjorde där inne vet jag inte....kanske tände rökelse eller nåt.....

På marknaden fanns också en hel del shopping som kläder, väskor, plånböcker och sånt.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

4 kommentarer:

  1. först undrade jag vad det var :) chokladbanander :)
    sådana där snacks som skalbaggar och annat jox, nej tack :) då vågade inte testa då?
    kramar

    SvaraRadera
  2. Älskar dina bilder från Thailand p g a att de inte är de vanliga turistbilder man ser.
    Matmarknaden var helt fascinerande. Älskar testa och prova olika saker... å jag såg fårtestiklar till höger. Har jag faktiskt ätit i Marocko. Helt ok, maken bytte bord då, lite känsligt;-)
    Kackerlackor skulle jag nog också hoppat över - inte ens om de var rostade hade de gått ner.

    SvaraRadera
  3. Väldigt vackra bilder du visar!

    SvaraRadera
  4. Älskar att gå och skrota på marknader! Jag kanske inte är lika modig som BP (nej, inga fårtestiklar för mig, äter inte kött som tur är) men något brukar jag smaka på. Kan tänka mig att ta en tugga av den där chokladbananen. Säkerligen sliskig men då har man smakat iaf. ;)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails