torsdag 1 mars 2012

Kamala Beach 2012








Vi tog en taxi från Karon till Kamala Beach (700 baht/4personer) och var en hel dag här. Jag hade en gång funderat på om man skulle bo en vecka på Kamala och en vecka på Karon, men är glad att jag inte valde Kamala. Jag gillade inte stranden på Kamala. Där var mycket långgrunt och vattnet var grumligt och det flöt en massa skräp i vattnet. Man såg inte handen framför sig i vattnet och inte heller såg man vad man steg på. Sanden var inte lika vit som på Karon. Jag frågade en svensk som låg bredvid mig i solstolen om vattnet alltid är så smutsigt här. Han blev riktigt arg på mig och sa att här på Kamala är det minsann inte smutsigt vatten, att Kamala är bästa stranden på Phuket. Det var säkert hans favoritstrand. Då vi kom på morgonen var stranden fullproppad med solstolar och strandremsan var mycket smal och eftersom den var långgrund så blev den mycket bred på eftermiddagen pga tidvattnet. Här fanns på ställen hela 4 rader med solstolar och packat med folk.
Tacka vet jag Karon Beach, min favoritstrand.

 Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

1 kommentar:

  1. Underbara bilder att drömma sig bort på! Jag gillade båda stränderna när jag var där, kanske det blivit annorlunda nu :)
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails