fredag 30 mars 2012

Hippologiskt

 Äntligen fick jag användning för denna bild som jag tog för flera år sedan vid ridklubben. Fönstren i bakgrunden är stallfönster. 


En bonusbild på mig själv tagen 2009 då jag satt på hästryggen sist. Då jag var 10 år började jag intressera mig för hästar men hade ett uppehåll då jag kom i tonåren tills jag var 25. Då började jag rida igen och tävlade som vuxen på klubbnivå både i hoppning och fälttävlan. Numera rider jag väldigt sällan.

Veckans fönster - Hippologiskt
Tema fredag - Valfritt

15 kommentarer:

  1. Jag har aldrig suttit på en hästrygg. En gång som liten och då var jag livrädd. Vackert foto av er båda! Trähästarna är också trevliga!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  2. Trevligt med hobby som du valt.. min dotter och barnbarn har oxså ridit och varit med hästar, men inte längre .. Kul hästar som träfigurer :) Du ser så lycklig ut på hästryggen :)

    SvaraRadera
  3. Rara hästar där utanför stallfönstren.
    Man kanske ska träna på dem innan man ger sig in i leken med livs levande pållar?
    Du sitter säker i sadeln här :)

    SvaraRadera
  4. HAr ikke vært rytter, men beundrer hester.
    For meg hadde nok trehestene vær best.

    SvaraRadera
  5. Oj, det var värst! Här finns det dolda talanger. ;) Jag känner mig mer bekväm med hästarna på första bilden. =) Riktigt söta!

    SvaraRadera
  6. Haha, så praktiskt med trähästar att öva på innan man ger sig på de levande!

    SvaraRadera
  7. Strålande bidrag till hippologiskt, som jag förresten inte ens visste vad det betydde. Jag menar en hippdrom är ju nå't helt annat;-)
    Kul att se dig irl framför datorn. Så du var en aktiv ryttare, det var liiiite otippad måste jag säga - eller som Pumita säger - här finns det dolda talanger!

    SvaraRadera
  8. Säger som Pumita: hästarna på första bilden passar mig bäst. Men du ser ut att behärska den andra typen av hästar mycket bra att döma av den andra bilden. :)

    Kul att temat passade dig så bra. Inta samma svårighet som för andra deltagare alltså. :)

    SvaraRadera
  9. Ahhh numera föredrar jag hästarna på nummer ett :-)
    jo jo jag har ridit litet grand - vid Swartlings ridskola i de gamla fina lokalerna på Valhallavägen som jag tror är ett minne blott numera. Har för mig att Swartlings finns i Täby.

    SvaraRadera
  10. Jaaaa så perfekt tolkning, kul *L*

    SvaraRadera
  11. Grundläggande hästkunskap kanske lärs ut med hjälp av de där trähästarna vid ridskolan? Här kan man verkligen tala om hippologiska fönster.

    SvaraRadera
  12. hahaha - vilka härliga trähästar, jag skulle nog våga sitta på någon av dem men inte på en levande häst :)
    kramar

    SvaraRadera
  13. Jag skulle föredra att sitta på trähästarna!

    SvaraRadera
  14. Två övningshästar och en riktig med fotografen själv som ryttare.
    Sitter perfekt till temat.

    SvaraRadera
  15. precis som sinneskatten så skulle jag nog hålla mig till trähästarna, mest för deras eget bästa :) klockrent hippoligiskt fönster

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails