onsdag 29 februari 2012

Karon Beach 2012








Karon Beach på Phuket är fortfarande min favoritstrand i Thailand. Det som jag gillar med den här stranden är den vita sanden och att stranden är bred vilket gör att det inte blir trångt här fastän här är mycket folk. Det är förbjudet att ha mer än 2 rader solstolar här. Vattnet är klart och rent, inget skit som flyter omkring. Gillar också att det blir fort djupt så att man inte behöver gå långt ut innan man kan doppa sig. Det här året var det mycket lugnt i vattnet, inga höga vågor som det varit förr om åren då vi varit här. Temperaturen var +30°C i vattnet. Från vårt hotellrum hade vi 50 meter till stranden, behövde endast gå över vägen där vi hade en vakt som stannade trafiken för oss och hjälpte oss över gatan.

Jag älskar verkligen att vara vid stranden och att simma i det sköna havet. Är mera i vattnet än ligger och solar mig. Har svårt att förstå att det finns såna som aldrig simmar i det underbara havet då dom är vid stranden. Om jag skulle ligga och sola mig hela dan utan att gå och doppa mig emellanåt skulle jag få solsting.

Watery Wednesday
Outdoor Wednesday

 Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

3 kommentarer:

  1. Åhh så underbart! Där har jag också bott och gått över gatan ner till stranden...helt fantastiskt ställe. Roligt att se bilder därifrån igen.
    Fick du mitt mail om större bilder?`
    Ha en fin dag!
    Anneli

    SvaraRadera
  2. jag skulle också vara i vattnet HELA tiden eftersom jag aldrig solar
    kramar

    SvaraRadera
  3. Taka plaża i morze to dla mnie raj. Dziękuję za te cudowne zdjęcia. Pozdrawiam. *** Denna strand och havet är ett paradis för mig. Tack för dessa underbara bilder. Yours.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails