torsdag 2 februari 2012

Höga hus i Peking

Eftersom jag själv bor på den finska landsbygden och har långt till någon storstad var jag fascinerad över alla höga hus i Beijing. Jag hade önskat mera tid för att fotografera flera hus men det var alltid så bråttom och jag fick alltid springa ikapp dom andra då jag stannade upp för att fotografera. Några bilder fick jag i alla fall på höga hus, några är tagna genom bussfönstret.













I mitten på ovanstående bild ser man China World Trade Center som ser väldigt litet ut här, men är alltså Pekings högsta byggnad på 330 m.








Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

7 kommentarer:

  1. känns konstigt att titta på alla höghusen och tänka att det där är det nya Peking
    fina bilder
    kramar

    SvaraRadera
  2. Vilka otroligt maffiga bilder från Beijing!!! Vilken resa du har gjort och vilken kulturkrock för dig också! Gillar ju byggnader i alla utföranden, gärna tagna med annorlunda vinklar. Så, japp, mums att titta på. Zick-zack fotot var också en höjdare!

    PS. Jag skulle inte heller gå ut vid 25 minus. Herregud, å jag som gnäller idag då det är 13,6 minusgrader i nollåtta.DS

    SvaraRadera
  3. Hej Benita !

    Jo jag tackar. Kan förstå att det var en speciell resa att få se allt detta.

    Men jag behöver inte åka det gör alla mina blogg-vänner i stället så får jag se det så här.Det går ju lika bra.

    Kram Mi

    SvaraRadera
  4. Sv: hahahaha - vam var det som fick städa efter den micro-händelsen
    kramar

    SvaraRadera
  5. Hu, så mäktiga skyskrapor men jag skulle inte vilja bo högst upp!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  6. Vilken fin blogg du har med alla dessa vackra bilder. Hoppas du kommer fortsätta med samma anda framöver också.
    Tycker fler borde ge lite mer komplimanger, jag vet ju hur glad jag själv blir av att få bra respons så här får du en :)
    Ha en trevlig fortsatt dag!

    SvaraRadera
  7. Ojoj, här får man ju nackspärr. Inte så många skyskrapor i Stockholm heller. Ingenting jag saknar men visst är de häftiga. Jättekul att se dina fina bilder! Nästan som om jag hade varit där själv. :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails