lördag 28 januari 2012

Teceremoni i Peking

Under teceremonin demonstrerades olika tesorter och vi fick också smaka på några. Jag är egentligen ingen tedrickare men det var intressant ändå.



















Turistfälla? Javisst, det hela gick ju ut på att vi skulle köpa så mycket te som möjligt. Jag gissar att vår guide hade provision på allt som såldes till oss. Jag köpte ett paket med te som skulle vara bra mot högt blodtryck och kolesterol. Priset var cirka 25 euro för cirka 250 g te. Kanske kommer vi att smaka det någon gång, eller kanske inte....


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

3 kommentarer:

  1. Visst är det turistfälla men säkert kul att ha varit med om! Det skulle jag också gärna... trots att jag inte ens gillar the. Själv har jag varit på bomullsodling och mattväveri i Turkiet... ungefär samma sak men kanske lättare att säga varför man inte kan köpa ngt.

    SvaraRadera
  2. Spännande att få ha varit med om det! Snacka om dyrt te!

    SvaraRadera
  3. jag dricker gärna té :) vilka vackra pallar och vackert porslin
    kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails