söndag 18 december 2011

Värt ett besök


För den som gillar sol och värme är Thailand absolut värt ett besök. Jag som är en mycket frusen person trivs väldigt bra i varma Thailand, där havsvattnet är så underbart varmt att man inte behöver frysa då man tar sig ett dopp. Jag har egentligen inget direkt favoritplats där, vissa ställen besöker man gärna igen medan andra platser kanske man inte vill till igen utan att man för den skull ångrar att man varit där. Karon Beach har vi varit till flera gånger, där träffar vi alltid på många bekanta hemifrån. Andra orter vi bott på är Hua Hin, Ao Nang och Nai Yang Beach. I februari åker vi på vår 6:e resa till Phuket igen men innan dess ska vi på en resa till Kina i januari.

Fototriss tema denna vecka är "Värt ett besök"

17 kommentarer:

  1. Vackert är det, men värmen lockar inte mig. Hade nog letat orchidéer i träden om jag kommit dit ;-)

    SvaraRadera
  2. Jag vill ha VÄRME!!! Här är det snö och kallt *brrr*

    SvaraRadera
  3. Varmt eller inte så ser det ju ut som en fantastisk plats! :-)

    SvaraRadera
  4. Här ser det härligt ut. Tack för vackert tips.

    SvaraRadera
  5. Vackert, och härligt väder. Jag har inte varit i Thailand någon gång eftersom badstränder lockar mig inte så mycket. Nu vet jag ju att Thailand har mycker mer så kanske någon gång ... Till Kina (Peking) reser vi också, i april. Spännande gammal, ny och annorlunda kultur!

    SvaraRadera
  6. Visst är det värt ett besök. Och värmen den lockar mig!

    SvaraRadera
  7. Åh! Fina bilder. Särskilt den första. :)

    SvaraRadera
  8. Mina älskade papegojblommor och vilken strand... sagolikt vackert! *inte titta ut, inte titta ut genom fönstret för då bryter du ihop!" ;)

    SvaraRadera
  9. Oj, undrar vad som hände med min kommentar... du kanske kollar den först. :) Så roligt med en resa till Kina! Happy travelling!

    SvaraRadera
  10. Jag har aldrig varit i Thailand. Det känns som om flygresan dit blir väldigt lång. Men det verkar definitivt vara trevligt att vistas där.

    SvaraRadera
  11. Thailand har jag själv ännu inte besökt. Du ska själv dit för sjätte gången, wow! Landet verkar helt klart vara ett favoritmål. :-)
    Fina bilder som lockar.
    Väljer det stora strandfotot i din triss, ser härligt ut. :-)

    SvaraRadera
  12. Värme är väl egentligen inte min grej, men trots det så skulle jag gärna besöka landet i fråga

    SvaraRadera
  13. Underbart lockande för en frusen själ. En eller annan gång borde jag väl ta mig dit.

    SvaraRadera
  14. Vackert ser det ut, och härligt.

    SvaraRadera
  15. Det ser inbjudande ut. Och Thailand är ju populärt, minst sagt, bland frusna nordbor.
    Ha en fin julhelg!

    SvaraRadera
  16. Har inte varit där än men en dag kanske, ser verkligen härligt ut! Jag älskar värmen!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails