söndag 4 december 2011

Katten och musen


Min älskade katt kom härom natten in med en levandes mus. Inte så roligt tyckte jag i alla fall, men katten hade ju väldigt roligt. Jag jagade musen med sopborste och sopskyffel och slängde ut den, men efter en stund var katten inne igen med musen men den här gången var musen död. Den här gången slängde jag musen i en soppåse istället så jag skulle få någon lugn och ro och kunna fortsätta sova. Katten har egen kattlucka så han kan gå ut och in när han själv tycker och det är ju bra så man inte behöver springa och släppa in katten hela tiden, men mindre bra då katten kommer in med möss.

Neej, nu får jag spader, jag borde väl inte berättat detta, nu kommer katten in med en mus igen....

...under tiden jag skrivit detta inlägg har jag slängt ut musen 5 ggr, hur ska jag få katten att förstå att han inte får komma in med mössen.

2 kommentarer:

  1. Hejsan !

    Jo, det Du. Det betyder att katten accepterat Dig som utfordrare, Nu vill han visa Dig att han kan jaga mat åt Dig också. Du lär nog få hålla på att bära ut hans möss.

    Ha det så kul, akta så Du inte trampar på en som jag gjorde, det var ganska äckligt när inälvorna for ut på golvet,

    Kram Mi

    SvaraRadera
  2. Måste ju visa hur bra jägare man är ,bra bild ,Nette

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails