söndag 4 december 2011

Du gamla du fria

"Du gamla du fria" av Liza Marklund.

Läste denna bok som e-bok på min minilaptop, det gick bättre än jag trodde men nu vill jag ha en e-boksläsare till julklapp! Min syn börjar bli dålig och då är det lättare att läsa en e-bok eftersom man kan välja hur stor text man vill ha. Jag har helt slutat att köpa pocketböcker pga av att texten är så liten.

Du gamla du fria är den nionde boken om Annika Bengtzon som är tillbaka på Kvällspressens redaktion och åter tillsammans med maken Thomas som arbetar på justitiedepartementet. Thomas kidnappas under en konferens i Nairobi och orimliga lösensummor ställs. Kvinnomorden i Stockholms förorter blir bara fler och fler och misstankar finns om en seriemördare.

Jag har läst alla de andra 8 böckerna som handlar om Annika Bengtzon och tycker denna var lika bra som de andra. Den var spännande och otäck, ibland riktigt äcklig. Rekommenderar boken åt alla som läst det tidigare böckerna och även åt dem som inte läst de andra böckerna.


Boken kan köpas från Adlibris och Bokus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails