söndag 6 november 2011

Så här ser det ut där jag är



Grått och trist väder hos mig idag men jag tog en runda i trädgården med kameran i alla fall. Den sista bilden är inget vidare bra men lite rolig. Jag blev förvånad då jag tittade till blomkrukan utanför dörren för där hade katten planterat en död mus, antagligen i hopp om att det börjar växa flera möss där ;) Katten min är en duktig jägare och kommer hem med många möss men han har lite svårt att förstå varför jag inte vill ha dem inomhus. 

Den som vill se hur andra har det idag kan kika in här: Fototriss



22 kommentarer:

  1. *skratt* katten har säkert sett dig plantera och vill ha en egen kryddträdgård....
    grannens katt brukar också servera döda möss hos oss...
    vilket jag ogillar...
    inget vidare väder hos mig heller.

    Tjingelingen...

    SvaraRadera
  2. Grått o trist täcke tycks det vara överallt idag ,kul med musen ,här jagas det också möss (hunden),trevlig söndagskväll,Nette

    SvaraRadera
  3. Gillar verkligen din första bild, med sitt underifrån-perspektiv.
    Katten kan ju alltid hoppas att han ska gå från jägare till jordbrukare ;)

    SvaraRadera
  4. Här har en solklar favorit: tvåan, den är helt underbar!!! Döda möss - grrrrrr, men jag vet ju att katten borde få ges beröm för sina jägartakter... men jag hoppas att det inte växer fler möss i din kruka;-)

    SvaraRadera
  5. Läckert perspektiv på första bilden....

    Det är en näbbmus som ligger där bland växterna och jag tror din katt är väldigt smart för den vet att näbbmöss är giftig (äcklig) - den äter inte en - men tänkte att den ska hjälpa dig därför att växterna har löss...kolla får du se ;-)))

    SvaraRadera
  6. Fina bilder speciellt den första;-)
    Dom små mössen tycker jag är så gulliga, i alla fall när dom lever.
    Ha det bra;-)))

    SvaraRadera
  7. Oj då, sista bilden hoppas vi över... Ha, ha Lena

    SvaraRadera
  8. Din första bild är toppenbra .. svarta siluetter, det är fint de.. Döda möss är inte min specialité precis, men säkert för katten ;)

    SvaraRadera
  9. Fina höstbilder med fina färger, trots att de två första går i mörka toner.Gillar verkligen färgerna på löven på marken.

    SvaraRadera
  10. Först såg jag den underbara färgen på ljungen men sen såg jag även ditt lilla lik - bläää;-))

    SvaraRadera
  11. Oj, bra att katten inte lade sin skatt i blomkrukorna inne..... Trevlig triss!

    SvaraRadera
  12. Härliga bilder, snyggt perspektiv på den första och musen, jättekul. Min katt kom in med en levande liten skogsmus i munnen i förrgår kväll men jag lyckades få ut henne på balkongen innan hon släppte den (för att leka med).

    SvaraRadera
  13. Hoppas det är dålig växtmån för råttor i din kruka!
    Jag vill inte heller ha råttor inne... =)

    SvaraRadera
  14. Det ser både grått och blött ut hos dig. Åh stackars lilla mus som ligger där i krukan.

    SvaraRadera
  15. Vackra löv som håller på att multna ner/Lis

    SvaraRadera
  16. Bra med en som håler mössen borta och än så länge är det en kul detalj i krukan.

    SvaraRadera
  17. Grått och vått här med. Gillar din triss!

    SvaraRadera
  18. Den där första bilden är riktigt härlig! Fin triss. =o)
    Tack för kommentar inne hos mig och jag önskar dig en trevlig vecka!

    SvaraRadera
  19. Fin triss. Även om det är grått och trist väder så går det att ta bra bilder. Gråvädret gör att det blir lite trolskt. Jag gillar din bild av löven.

    SvaraRadera
  20. Vackra höstbilder och ett fint kap katten gjort. :-)

    SvaraRadera
  21. Duktig katt du ha, den vill nog ha beröm.

    SvaraRadera
  22. Trots ditt grå väder fick du lite färgklickar och musen satt (låg) verkligen mitt i prick.

    Bra med katter och ibland önskar jag att vi hade en i stugan, vet att de finns där trots att jag aldrig sett någon just i stugan.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails