tisdag 4 oktober 2011

Spöken och fuskfoton

Den här bilden tog jag i lördags under min skogspromenad och jag har bildbehandlat den i Picnik för att den skulle bli mera spöklik. En lekplats hittade jag i skogen där barn byggt kojor och gungor.

Den senaste tiden har jag följt med en intressant Flashbacktråd om fuskfotografen Terje Hellesø som laddat ner bilder på bl.a. lodjur och lagt in dom i sina egna bilder och dessutom berättat historier om sina möten med dessa djur. Jag hade aldrig förr hört talas om denna fuskfotograf och då jag tittar på hans terjade bilder har jag svårt att förstå att inte någon förrän nu kommit på att han manipulerat sina bilder. Flashback-teamet har avslöjat bild efter bild i forumet och fixat en hemsida där man kan läsa allt om fusket: Terje Hellesö - Terjade foton.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails