söndag 9 oktober 2011

Personlig

Till först då jag såg veckans tema i Fototriss tänkte jag att jag inte vill vara personlig så jag satte mig i soffan och började sticka istället. Men så kom jag på andra tankar och började fota det jag stickade istället för det är ju ganska personligt. Personligen så gillar jag stickade sockor, dom är så varma och sköna. Roliga att sticka är dom också då man använder garnnystan som är färgade i olika färger så man får ett mönster utan att behöva byta garn. Mönstret i sig är ju inte personligt då eftersom det blir lika för alla som använder garnet, men sockorna ovanför är personligen stickade av mig i alla fall. Nåja, det här blev min tolkning av temat Personlig i Fototriss.

16 kommentarer:

  1. Härlig triss på din stickning!!

    Inspirerande också - det är länge sedan jag stickade sockor. Måste testa om händerna fixar det....

    SvaraRadera
  2. Åh hemmastickade sockor på vintern är bäst. Fin triss :)

    SvaraRadera
  3. Hejsan
    Rätt färg är det och säkert rätt storlek,
    Banne mig att jag ska skaffa hemstickade sockor finns säkert på någon loppis. Kupan har ju alltid öppet,har ju inte haft tid till något annat än katt infångande och matning.Nu i helgen gör vi nytt försök.Puh.

    Kram Mi

    SvaraRadera
  4. Blir glad av färgerna på dina sockar :-) Absouta favoritnyanser.
    Stickar själv (försöker) min första socka nu ;-) Dax vid 47?
    Bra trissat :-)

    SvaraRadera
  5. Vilka härligt personliga sockar, fina färger. :)

    SvaraRadera
  6. Fin triss! Gillar dina sockor, de är verkligen personliga. Hälsa den lyckliga staden! Jag är därifrån själv :) men det var länge sen jag flyttade. Brukar hälsa på släkten rätt ofta. Har dem både i Nykarleby och i Soklot. Trevlig söndag!

    SvaraRadera
  7. Det blev en jättefin triss, sockorna ser mysiga ut och är verkligen personliga. Handstickade sockor är det goaste man kan ha på sig :) Och snyggt med blått!

    SvaraRadera
  8. Gillar din triss! Dels för att din "opersonliga personliga" triss är så mitt i prick! Och helstickade sockor är bara bäst på vintern!!!

    SvaraRadera
  9. Får man göra en beställning? ;) Fast då skulle mamma bli olycklig för hon är min raggsocksleverantör.

    SvaraRadera
  10. Men vilken TUR då att du kom på andra tankar, för det du gjorde var ju en fin och högst personlig triss!
    Underbara färger, ser nästan lite "finska" ut! ;-)

    SvaraRadera
  11. Det blev ju en fin triss med stickningen.. Och visst ÄR hemstickade strumpor bara sååå mysiga..

    SvaraRadera
  12. Fint trissat. Åh vad sticksugen jag blev nu då!

    SvaraRadera
  13. Mycket bra tolkning av temat. Fina bilder och vackra färger i din stickning.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails