söndag 25 april 2010

Fototriss - Så här ser det ut där jag är idag 7

Så var det igen dags för Fototriss och temat denna gång är Så här ser det ut där jag är idag, del 7.
Jag har idag varit till sommarstugan för att kolla läget. Vi tillbringade hela förra helgen där och då vi vaknade på söndagsmorgonen så snöade det. Isen var än kvar på sjön.

Men idag blev jag mycket förvånad då isen var borta. Det var fint med en spegelblank sjö. Några isflak flöt omkring i sjön och längs stranden var det också is kvar. Bryggan behöver en renovering då isen i vinter förstört den. Förutom en blå himmel och några krokusar i rabatten så ser allt grått och trist ut. Bilderna är tagna idag vid Andra Sjön som finns i Österbotten, Finland.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

11 kommentarer:

  1. Vackra bilder! De är fina var för sig, men som triss blir de fantastiska!

    SvaraRadera
  2. Härliga och fina vårbilder!
    Det är mycket som är grått och trist ute nu, men snart så är det spirande grönt överallt.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  3. Så tjusig triss! Sista bilden blev favoriten - skarp och fin med underbara färger!

    SvaraRadera
  4. Det ser ju fint och vårligt ut på dina bilder.

    SvaraRadera
  5. En jättefin triss! Jag gillar hur du fångat ljuset i krokusbilden :)

    SvaraRadera
  6. Härlig triss!
    Krokusarna blev min favorit!

    Ha en skön kväll!

    / Lena

    SvaraRadera
  7. Underbara vårbilder, sjön med den klarblå himlen blir min favorit!

    Caroline

    SvaraRadera
  8. jag älskar oändlighetskänslan jag får av fotot på din brygga!

    SvaraRadera
  9. Underbar triss, vackra foton som representerar våren så fint :)

    SvaraRadera
  10. Hej

    Vilken fin triss du bjuder på.

    Kram åsa

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails