onsdag 10 februari 2010

På en strand i Thailand


Då jag var till Freedom Beach i januari 2010 tog jag massor av bilder. Här är två av dem. Vi åkte med longtailbåt till stranden från Karon beach.
Aftonbladet skriver om Phukets okända paradisstränder, men okända är nog fel ord. Båtresor hit bjuds ut överallt. Själv var jag första gången till stranden 2007 och då var där överfullt med folk, vi var ett sällskap på 6 st den gången och till först fanns inga lediga solstolar åt oss den gången. AB
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

5 kommentarer:

  1. Tack för din kommentar (och ditt besök såklart) på bloggen! :)

    Jag som lite rädd för fiskar (haha, sant) så jag undrar lite över din första bild :P Simmar de runt fiskar där ni badade?

    SvaraRadera
  2. Ja på Freedom Beach simmade fiskar runt en och vi matade dom med bröd, fiskarna åt rakt från handen. Första gången vi var dit försökte min man fånga en fisk men då stack fisken till så han fick ett sår i handen. Maken pratade med en thailändare där som la honung på såret och sa att fisken sprutade ut lite gift i handen. Smärtan gick över på en timme ungefär. Härefter försöker maken inte fånga fler fiskar men matar dom gärna. Fiskarna har inte gjort mig nåt och jag tycker det är en fin upplevelse att simma med färggranna fiskar runt en.

    SvaraRadera
  3. Hej! Kom hem för 1vecka sedan. På Freedom är det så trångt att båtarna står i kö för att komma in. Det drar omkring gäng som stjäl. Vår videokamera blev stulen då vi snorklade. De kollar in stranden och stjäl av den som inte är vid grejorna då de lämnar stranden. När vi upptäckte det var de redan borta och våran båt kom inte på en timme.
    Vi bodde på Karon, där det var fullt med småmaneter som sticks. Blev även bränd av stor brännmanet. Gör mycket ont!!Strandtält hackade blad och la på men märken satt kvar 8-10dar.
    Karon är väldigt slitet och inte så grönt. Kata är så mycket bättre. Både strand, omgivning och båtar. Det talas aldrig om något som inte varit bra....Jag reste med mina 2 tonåringar och hade tittat och läst innan. Önskar att det varit lite mer sanning i olika områden. Men solen varm, god mat och allmänt trevligt.
    Sägas kan också att många båtturer åkte till områden där korallerna var döda. Det är brunt/grått på botten och inte färgrikt.
    Trots detta kommer vi att åka tillbaka, inte Karon,men allt är inte sockersött.....

    SvaraRadera
  4. Ja MALOROG du värkar ju vara en positive själ ju NOT :)

    SvaraRadera
  5. Fantastisk bild med fiskarna! Du verkar ha rest runt en hel del i Thailand och kanske redan upptäckt Lanta, annars kan jag rekommendera det!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails