söndag 11 januari 2009

Strand, Vingklippt och Japansk restaurang i Thailand

Det är så skönt med semester, vi tar dan som den kommer här och gör det vi har lust med. Igår blåste det ganska mycket här vid Hua Hin stranden så vi tog en taxi till en strand söder om Hua Hin, jag har inte kollat än vad den hette. Men den låg alldeles söder om Apberget som jag tog kort av nedan. Den här stranden var mycket mindre och eftersom den låg i en vik blåste det inte så mycket här. Mycket folk fanns här och alldeles för många strandförsäljare. Men det var skönt att ligga här och sola och simma hela dagen. Lunch åt vi vid strandrestaurangen. Alldeles nedanför apberget fanns en fiskehamn som vi besökte och bilder därifrån kommer senare.
Idag har jag bara legat vid poolen och solat och börjat läsa boken jag hade med mig. Vingklippt heter boken av Elisabeth Hermon.

Ikväll var vi och åt på den Japanska restaurangen Hagi. Jättegod mat fick vi, den bästa maten hittills och också den dyraste men det var absolut värt sitt pris. Det var faktiskt första gången som jag åt med pinnar och det gick mycket bättre än vad jag trott. Min man hade ju redan övat sig att äta med pinnar då han var i Kina för ett par månader sedan.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

3 kommentarer:

  1. Så skönt det låter! Här bara regnar det dagarna i ända, så några veckor i Thailand hade inte alls varit fel...

    SvaraRadera
  2. Stranden nedanför apberget kan möjligen vara Takiab Beach :)

    SvaraRadera
  3. Javisst Maya, den hette Takiab Beach.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails