torsdag 29 januari 2009

Magsjuk semester

Jag har varit till Thailand 3 gånger de senaste 3 åren och före det många resor till Kanarieöarna och jag har aldrig drabbats av magsjuka under mina resor. Jag har käkat grillad kyckling från mopedgrillarna och ätit på många olika restauranger utan att bli sjuk. Maken däremot blev magsjuk och fick feber vid vår senaste resa nu i januari.

Aftonbladet skriver idag om att magsjuka och semester i Thailand.
Jag tycker det låter som en mycket märklig idé att skicka ner hälsoinspektörer till Thailand för att lära restaurangerna handskas med mat. Att slänga ut pengar på sådant i dessa dåliga tider förstår jag inte alls. Det finns ju så många restauranger i Thailand så det är ju en helt omöjlig uppgift. Jag tror också att dom flesta som reser till Thailand vill själva välja var dom skall äta och tror knappast att svenskarna kommer att äta enbart på dessa ställen där hälsoinspektören varit. Jag undrar också varifrån själva idén kommer, vem är det som vill ha sin resa till Thailand betald av svenska folket.

Bilden nedan en mopedgrill från Phuket, Karon Beach 2007.


Andra bloggar om: , , , , , , , ,

2 kommentarer:

  1. Jag håller fullständigt med dig. Man får ju ha lite sunt förnuft själv också när man är ute och reser och tänka på att maten är ordentligt tillagad till exempel...

    SvaraRadera
  2. Att prova ny spännande mat när man är ute och reser är ju så roligt. Men som ni båda säger, lite sunt förnuft får man ju ha. Jag har ätit på väldigt enkla restauranger i Thailand och det har alltid gått bra. thailändare kan hantera sin mat i sitt klimat det är jag alldeles säker på. Men en del slarvar väl där precis som en del gör här.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails