söndag 25 januari 2009

Fototriss - Ätbart

Veckans tema i Fototriss är Ätbart. Eftersom jag nyligen kom hem från Thailand så kommer mina ätbara foton därifrån.
Första fotot är Toast Skagen som är en typisk svensk förrätt. Men vi åt den i Thailand och det var faktiskt den godaste förrätten vi fick här. Krögaren på denna restaurang var en trevlig svensk man som gick runt och pratade med alla sina gäster.
Det andra fotot är stekt ris i ananas.
På det tredje fotot finns det ätbara saker som jag aldrig skulle stoppa i min mun. Det är friterade skalbaggar, kackerlackor, smågrodor, gräshoppor, maskar och annat som många äter som snacks.


Andra bloggar om: , , , , , , , ,

28 kommentarer:

  1. Din andra bild blir min favorit här hos dig.
    Ha en skön söndag! Kramis

    SvaraRadera
  2. Jättefina bilder. Trean är ju lite scary faktiskt. Jag får nog säga att tvåan blir min favorit =)

    SvaraRadera
  3. Det där känner jag igen från min egen Thailandsresa ... tvi vale för kackerlackerna!!!
    Fina foto och man blir klart hungrig!!

    /Eva

    SvaraRadera
  4. Bilderna är det inget fel på men bild nr tre vet inte, favoriten blir ananasen för min del, ha det bra

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder. Men trean frestar inte särskilt mycket :-) Men däremot gillar jag den fyllda ananasen. Eva

    SvaraRadera
  6. Trean var ju en helt sagolik bild! Jag minns de rostade termiterna som jag smakade på som barn, lite popcorn känsla över dem...

    Med avsmak minns jag också de flådda grodorna på en kinesisk marknad i Singapore på den tiden det fanns smuts kvar där...

    Trean får min röst, avgjort. Men inte för att jag känner mig manad att smaka! :-)

    SvaraRadera
  7. Insektssnacksen kan jag nog leva utan. Men det andra ser gott ut. Den "svenske krögaren" var möjligen inte från Malmö?

    SvaraRadera
  8. --> Jah Hollis

    Jag tror inte att den "svenske krögaren" var från Malmö, han sa att han varit krögare i Stockholm i 12 år före han flyttade till Thailand.

    SvaraRadera
  9. Hej!
    Jag gillar den första bilden bäst av urvalet till din triss. Ser väldigt smakligt ut.
    Hade

    SvaraRadera
  10. Vilka spännande bilder hos dig! Tvåan bli helt klart min favorit!

    SvaraRadera
  11. Skulle inte heller stoppa en massa insekter i munnen men andra bilden skulle jag inte ha något emot/ ha en bra dag

    SvaraRadera
  12. Nummer ett blir min favorit idag, den sista bilden får nog vara för min del :)

    SvaraRadera
  13. Den andra bilden gillar jag mest. Den sista ger mig bara krypningar i kroppen. Jag som hatar småkryp och sen spelar det ingen roll om de är döda, levande, friterade eller vad. :)

    SvaraRadera
  14. Den andra bilden gjorde en klart sugen! Däremot den där sista bilden fick det att krypa längs ryggraden. Men, varför egentligen, vi äter ju kräftor. Tänk om man kunde samla in alla myggor och flugor på sommaren och göra snacks av dem...

    SvaraRadera
  15. Vad läckert att lägg upp ris i en ananas! Verkligen en festlig idé! Sista bilden kan jag knappt titta på... ;-) Ha det gott!

    SvaraRadera
  16. Åh, det där känner man igen. Ananas rätten har jag också beställt in, gott.
    Men insekterna hoppade jag. Det gjorde däremot inte maken och fick springa på toaletten dagen där på :0)
    Ha det gott.

    SvaraRadera
  17. Bild nummer två blir min favorit.
    Den sista känns lite läskig...

    SvaraRadera
  18. Har lagt upp en länk under bilden nu till ett recept på hur man tillagar vegetarisk sill =)

    SvaraRadera
  19. Iiiihhh.. den där sista var lite läskig =) Väljer nummer 2 som favorit här i dag. Hoppas du har en mysig söndag!

    SvaraRadera
  20. Stekta riset i annanasen ser mumsigt ut - men snacksen får de behålla.;)

    SvaraRadera
  21. Härliga bilder! :)
    Kom hem från Thailand för tre veckor sedan och längtar tillbaka. Tyvärr går det allt för fort att komma in i vardagslunken igen. Åt också "fried rice with shrimps in pineapple", så fantastiskt gott! :)
    Snacksen på sista bilden provade jag dock aldrig...

    SvaraRadera
  22. Thailand det låter härligt. Men kanske inte maten på sista bilden, hua./Lis

    SvaraRadera
  23. Jätte fina triss bilder.
    Hoppas helgen varit bra och ha en fortsatt bra söndagskväll.
    I morgon är det nytt tema i min utmaning veckans bild.
    Välkommen att vara med !

    SvaraRadera
  24. Håller mig till ettan och tvåan jag...
    Kram Synne.

    SvaraRadera
  25. Absolut 2:an!! Känner igen den rättenfrån Thailand och insekterna med för den delen!! Tack för kommentaren hos mig idag!! Må gott!

    SvaraRadera
  26. Maten på första och andra bilden skulle jag gärna smaka. Maten på tredje fotot skulle jag helt klart avstå. Min favorit blir andra fotot

    SvaraRadera
  27. de två översta är lite av favoriträtter, men det som finns på tredje bilden skulle inte jag heller äta om jag inte var absolut tvungen ;o)

    SvaraRadera
  28. Första och andra bilden ser verkligen gott ut! Det som är på tredje bilden skulle jag aldrig komma på tanken att stoppa i munnen... *ryser*

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails